Door op 9 maart 2014

PvdA Maassluis organiseert rondetafelgesprek “werk, werk, werk”

De PvdA Maassluis organiseert onder het motto “werk, werk, werk” op donderdagavond 13 maart een rondetafelgesprek over nieuwe gemeentelijk taken op het gebied van werk. Het rondetafelgesprek in buurtcentrum de Hooftzaak gaat over hoe we in Maassluis mensen aan het werk helpen en goed omgaan met wie steun nodig heeft.

Iedereen kan zijn baan verliezen of een beperking oplopen. In Nederland hebben we, vooral dankzij de PvdA, een goede sociale zekerheid opgebouwd. Zodat iedereen een dak boven zijn hoofd kan betalen en te eten heeft. In Maassluis hebben er nu rond de 750 mensen een bijstandsuitkering, rond de 500 mensen een WW uitkering en er zijn 250 mensen met een arbeidsperking.

Landelijk is de participatiewet door de Tweede Kamer aangenomen. De gemeente krijgt daardoor meer taken en plichten om mensen aan het werk te helpen. Daarom is Tweede Kamerlid John Kerstens (woordvoerder sociale zaken en werkgelegenheid en voormalig voorzitter van de FNV bouwbond) is als gastspreker aanwezig. Hij zal een toelichting geven op wat er in Den Haag is afgesproken in de participatiewet. Ook zijn medewerkers van Dukdalf en afdeling sociale zaken van de gemeente uitgenodigd om te vertellen wat zij in de praktijk meemaken en wat er anders of beter kan in de toekomst. De avond is bedoeld om de lokale en landelijke PvdA te laten weten welke zorgen, wensen en ideeën er leven bij bewoners. Zodat de Partij van de Arbeid de nieuwe gemeentelijke taken zo goed mogelijk kan uitvoeren. Werk, werk, werk is daarbij het motto van de Partij van de Arbeid.

Iedereen is welkom bij dit rondetafelgesprek, maar medewerkers uit sociale werkplaats en ervaringdeskundigen die in de WW en bijstand zitten of zaten hebben voorrang bij een plek aan tafel. De avond begint om 20:00, zaal open 19:30. Locatie: buurtcentrum de Hooftzaak (P.C. Hooftlaan 11a). Voor aanmelding of vragen: mail Sjoerd Kuiper ([email protected])