17 september 2018

PvdA Maassluis stelt vragen over nieuwe vertraging Hoekse Lijn

De PvdA Maassluis is zeer ontstemd over de nieuwe vertraging van de Hoekse Lijn. Vrijdagmiddag 14 september volgde definitief het nieuws dat er opnieuw vertraging is en de reizigers van de Hoekse Lijn nog langer moeten wachten voordat de metro gaat rijden.

Een project dat in eerste instantie enkele maanden zou duren gaat nu naar alle waarschijnlijkheid bijna 2 jaar duren. Al enkele malen hebben wij aangedrongen (moties, artikel 51 vragen, commissievergaderingen) op maatregelen zodat reizigers zo min mogelijk overlast ervaren van het niet rijden van de metro. Zo hebben wij gevraagd o.a. meer bussen in de spits, (betere) bushokjes bij de bushaltes en mogelijkheden om de bussen via alternatieven, zoals rijden over de vluchtstrook, zo min mogelijk hinder te laten hebben van drukte op de weg met grote vertragingen als gevolg. Gelukkig zijn er meer bussen in de spits gekomen en zijn er meer bushokjes gekomen.

Door het nieuws over de nieuwe extra vertraging hebben wij opnieuw vragen gesteld aan het College. Deze vragen zijn hier te vinden.