Trots op succes: blijverslening voor ouderen een feit

8 februari 2018

Zeker zijn van een passende woning, ook als de dagen gaan tellen. Dat is belangrijk in Maassluis, waar een deel van de bewoners vergrijst, zeg maar verzilverd. Dat is niet alleen een mooi woord voor vergrijzing, maar ook voor het aanspreken van vermogen dat vaak in afbetaalde woningen vast zit. Waardoor ouderen op papier rijk zijn, maar niet over hun vermogen kunnen beschikken om aanpassingen aan hun woning te doen. Tijdens onze wijkbezoeken spreken we regelmatig oudere mensen die steeds minder goed ter been raken en aanpassingen aan hun woning moeten doen of gelijkvloers zouden willen gaan wonen, maar daar of het geld niet voor hebben of niet kunnen vrijmaken. De PvdA heeft daarom vanavond het voorstel van onze wethouder Arnold Keijzer van harte gesteund, net als de rest van de partijen in de raad. De blijverslening  stond ook in ons verkiezingsprogramma 2018-2022, dus de eerste successen zijn al gerealiseerd! Maassluis maken we samen… levensloopbestendig! Bekijk al onze plannen voor ouderen op: https://maassluis.pvda.nl/wp-content/uploads/sites/159/2018/01/Ouderen.pdf