18 mei 2020

Artikel 51 vragen incident Lijndraaiersbrug

Op zaterdagmiddag 16 mei iets na 16:00 viel de Lijndraaiersbrug plotseling met een enorme klap beneden. Gelukkig zijn er geen mensen gewond geraakt, of erger zelfs. De getuigen die we hebben gesproken en de filmpjes die op internet staan schetsen een angstaanjagend incident: de brug van vele tonnen is met een enorme klap gevallen, net nadat een bootje er onderdoor was gevaren. Veel mensen zijn enorm geschrokken: de vrijwilligers die de brug bedienden, de opvarenden, omwonenden en voorbijgangers.

Allereerst willen we een compliment maken voor de vele gemeentelijke medewerkers die op zaterdagmiddag snel ter plaatste waren en hebben geholpen de situatie weer veilig te maken.

Artikel 51 vragen PvdA Maassluis Lijndraaiersbrug

Update 26 juni

Als PvdA Maassluis hebben wij direct na het incident met de lijndraaiersbrug vragen gesteld aan het College. Onze vragen zijn beantwoord maar de beantwoording is nog vrij algemeen. We zijn dan ook erg benieuwd naar het volledige onderzoek waarnaar we over de uitkomsten hiervan dit onderwerp verder met het College zullen bespreken.

Beantwoording artikel 51 PvdA inzake problemen met de Lijndraaiersbrg