Door op 3 september 2013

Politiek cafe over economie en werkgelegenheid met Kamerlid Astrid Oosenbrug

De PvdA Maassluis organiseert maandag 9 september een politiek cafe in Oporto om opheldering te krijgen over de bezuinigingen en hervormingen van het kabinet. Tweede Kamerlid Astrid Oosenbrug is uitgenodigd om toe te lichten wat de inzet van de PvdA is en wat er de komende tijd staat te gebeuren.

Deze zomer bleek dat de Nederlandse economie nog niet veel beter is gaan draaien en de werkloosheid verder toeneemt. Het kabinet is met Europa overeen gekomen om daarom 6 miljard extra te bezuinigen om de schuld houdbaar te maken. Daarmee gaat het kabinet wel bezuinigen, maar zal het in 2014 ook niet aan de 3% norm van Europa voldoen. Op Prinsjesdag zal blijken wat het kabinet voor 2014 begroting naar de Kamer stuurt. Veel mensen in Maassluis maken zich zorgen over de bezuinigingen en hervormingen en hebben veel vragen erover.
Hoe zorgen we voor meer werkgelegenheid en voldoende koopkracht voor mensen? Hoe zorgen we ervoor dat de rekening van de crisis eerlijk wordt verdeeld? Welke bezuinigingen en hervormingen krijgen Maassluizers te verwerken in 2014 en daarna? Hoe wil het kabinet de woningmarkt weer op gang brengen?

Al deze onderwerpen komen aan bod tijdens het politiek café. De PvdA Maassluis heeft daarom Tweede Kamerlid Astrid Oosenbrug bereid gevonden om tekst en uitleg te komen geven over de plannen en de inzet van de Partij van de Arbeid daarbij. Daarom nodigt de PvdA Maassluis iedereen uit om op maandagavond 9 september naar Oporto, Govert van Wijnkade 12, te komen. Alle vragen die er leven kunnen worden gesteld. De avond begint om 20.00, inloop vanaf 19:30. Voor vragen kunt u contact opnemen met Sjoerd Kuiper, te bereiken via [email protected] Na afloop is er uiteraard gelegenheid voor napraten met een drankje.