Wijkbezoek Balkon | PvdA Maassluis

27 februari 2022
Zaterdag ging de PvdA Maassluis weer op wijkbezoek, zoals we dat al 15 jaar doen. Met onze rode rozen ging lijsttrekker Sjoerd Kuiper met andere (kandidaats)raadsleden in gesprek met de inwoners van het Balkon.
Veel complimenten kregen we als PvdA Maassluis voor het realiseren van de nieuwe sociale huurwoningen, bestaande uit 36 appartementen en 23 eengezinswoningen.
Sjoerd Kuiper als reactie hierop: “Ik ben er als wethouder volkshuisvesting enorm trots op dat we hier op Het Balkon op deze prachtige plek aan de Waterweg, bij de metrohalte en Avonturis weer 59 nieuwe sociale huurwoningen bouwen. Hiermee komen we tegemoet aan de grote vraag naar betaalbare woningen voor inwoners met een bescheiden inkomen. Binnenkort begint ook de bouw van de betaalbare koopappartementen Ceres, waar veel starters komen wonen. Dat soort woningen hebben we hard nodig en projectontwikkelaars bouwen dat niet zomaar, maar hebben we moeten afdwingen. Die strijd voor betaalbare woningen is de komende jaren hard nodig!”
De zorgen die inwoners hadden betroffen vooral de volle afvalbakken en het niet werken van de openbare verlichting in de straat.
De PvdA Maassluis gaat al 15 jaar op wijkbezoek om persoonlijk met bewoners te spreken over wat er speelt. Van de raad naar de straat! Wilt u dat we ook bij u in de wijk langskomen, neem dan contact met ons op via maassluis.pvda.nl of via @PvdAMaassluis op twitter, instagram of Facebook.
Kan een afbeelding zijn van 8 mensen, staande mensen, fiets en buitenshuis
Kan een afbeelding zijn van 4 mensen, staande mensen, buitenshuis en steenmuurKan een afbeelding zijn van 3 mensen, staande mensen en buitenshuis