3 juni 2023

Een goede verbinding tussen Maassluis en Rozenburg!

Veel reiziger zijn de dupe van de al maanden lange slechte vaar verbinding tussen Maassluis en Rozenburg. Reizigers, van bijvoorbeeld de fiets en voetgangers, die geen alternatief hebben. Zij verdienen een goed werkende verbinding, waar ze op kunnen vertrouwen. We krijgen veel geluiden van onvrede uit de stad. De pont ging nu soms frequent slechts één keer per uur, op een boot die simpelweg niet geschikt voor het grote water. Dat moet anders.
Sinds 1332 hebben we al een veerpont tussen Maassluis en Rozenburg. De afgelopen maanden stond die verbinding al onder druk, en vorige week bleek de exploitant zich failliet verklaard te hebben. Dit nadat de provincie het vertrouwen in de samenwerking had stopgezet.
Hierbij spreken wij ook onze steun uit naar de medewerkers van BlueAmigo (de exploitant) die net als onze reizigers gedupeerde zijn. Zij waren ook aanwezig tijdens de vergadering afgelopen dinsdag. De PvdA Maassluis staat
ten allertijde voor goed werkgeverschap, en vraagt daarom ook aan de provincie om daar een rol in te pakken.
De PvdA Maassluis het van belang om bij de provincie aan te dringen op een frequente dienst, ook tijdens de spits. Ook moeten we gaan staan voor de volledige aanbesteding zoals die destijds door de provincie is ingediend. Dat is een volledige en frequente dienst!
Daarom dienden we de volgende motie in: Motie 2023-17 Veerpont – Motie PvdA Maassluis