Door op 9 maart 2014

Politiek café PvdA: veel bereikt, nog veel te doen

De Partij van de Arbeid organiseert maandagavond 10 maart een openhartig politiek café onder het motto ‘veel bereikt, nog veel te doen’. Naast een toelichting over welke nieuwe taken gemeenten krijgen en wat er gaat veranderen de komende jaren, zal ook worden toegelicht hoe die afspraken tot stand komen. Geen gelikt promotieverhaal, maar een penhartige avond over waarom politiek er lokaal nu meer toe doet dan ooit. En waarom een stevige invloed van de PvdA daarbij cruciaal is voor een sterk en sociaal Maassluis.

Wethouders Arnold Keijzer en Pieter Kromdijk, fractievoorzitter Peter van Baalen en andere ervaren Maassluise sociaal democraten geven tijdens het politiek café ook een inkijkje in het politieke handwerk: wat is er bereikt in Maassluis en hoe is dat tot stand gekomen? Ook het Maassluise Kamerlid Mariette Hamer is gastspreker tijdens deze blik achter de schermen. Mariette is een van de meest ervaren leden van de Tweede Kamer, maar ook inwoner van Maassluis. Ze vervulde allerlei functies in de Kamer en de PvdA en was tijdens het kabinet Balkenende IV fractievoorzitter voor de PvdA in de Tweede Kamer. Mariette is nu woordvoerder sociale zaken en werkgelegenheid en voorzitter van de vaste Kamercommissie economische zaken.

Mariette zal onder meer spreken over welke afspraken er zijn gemaakt tussen de coalitie van VVD en PvdA en de ‘constructieve 3’. De Maassluise wethouders zullen uitleggen wat er is bereikt de afgelopen jaren en hoe, maar ook wat er niet is gelukt en waarom. Alle vragen zijn welkom en worden openhartig beantwoord. Zelfs of televisieseries als Borgen, The West Wing en House of Cards wel echt lijken op de landelijke en lokale politiek! Al deze vragen en nog veel meer komen aan bod tijdens het openbare politiek café van de PvdA Maassluis op maandag 10 maart in de Kuiperij, Ankerstaat 6. Iedereen is welkom; de avond begint om 20.30 de zaal is open vanaf 20:00. Aanmelden niet verplicht, wel wenselijk: [email protected]