1. Samen werkt beter

1. Samen werkt beter

In een kleine stedelijke samenleving als Maassluis zijn we erg afhankelijk van elkaar.   De buurvouw kan zomaar de juffrouw van je kinderen zijn of de doktersassistente bij de huisarts. De kleinschaligheid en saamhorigheid van Maassluis bieden grote voordelen voor de mensen die hier wonen en werken, maar ook voor het lokale bestuur. Veel zaken kunnen in principe snel worden geregeld, ellenlange bureaucratische procedures zijn in principe niet nodig.

Toch gaat samenleven niet altijd vanzelf en zijn kordate initiatieven door het lokale bestuur noodzakelijk om bijvoorbeeld te zorgen dat iedereen kan wonen in een goed huis in een fijne buurt, dat mensen die het even niet lukt om werk te vinden te ondersteunen, door te zorgen dat er voldoende scholen worden gebouwd, dat er op sportief en cultureel gebied voldoende valt te beleven en dat er zorg wordt geboden aan diegenen die dat nodig hebben.

In de afgelopen twee jaar zijn we op brute wijze geconfronteerd met de gevolgen van de coronabesmettingen en de maatregelen die nodig waren om snelle verspreiding tegen te gaan. Ook in de kleine samenleving als Maassluis zijn de gevolgen groot voor zeer veel inwoners. De coronacrisis doet een groot beroep op ons geduld, zorg voor elkaar, maar vooral ook vasthoudendheid.

De coronacrisis maakt ons nog meer bewust van onze onderlinge afhankelijkheid. Sommige mensen zullen zichzelf uitstekend kunnen redden. Veel mensen hebben echter wat hulp nodig, in welke vorm dan ook. Wij, de PvdA Maassluis, zijn er stellig van overtuigd dat we elkaar moeten blijven helpen tijdens deze crisistijden vanuit de overtuiging dat samen altijd beter werkt. Om deze reden hebben we dit als motto voor ons nieuwe, ambitieuze verkiezingsprogramma meegegeven: Samen Werkt Beter